divendres, 27 de febrer del 2009

Organitzación del període d'adaptació que plantejen Maria Sandra, Carmen i Alejandra


En l'organització del Període d'Adaptació,cal destacar els aspectes següent

Reunions i entrevistes amb les famílies:

1. Entrevista amb la directora: és el primer contacte que mantenen les famílies amb l'escola. On a més de formalitzar la matricula del xiquet/a, coneixen les educadores tant tutora com de suport i realitzen una visita guiada per totes les instal•lacions del centre.

2. Reunió general amb els pares a principi de curs: primera reunió en grup de tots els pares i mares que formen part d'un mateix nivell o grup. En ella es donen les primeres pautes d'actuació educativa i orientació en els primers dies del curs, s'entreguen documents informatius sobre adaptació a l'escola, normes, programacions, etc.

3. Entrevista personal educadors-pares: el principal objectiu de la qual és crear un clima de comunicació pares-educadores, on el principal tema és el propi xiquet, les seues necessitats, moment evolutiu en què es troba, etc.

 Preparació de l'escola en els primers dies del curs escolar: es cuiden tots i cada un dels detalls, totes les instal•lacions es preparen per als primers dies del xiquet/a en L'Escola, els seus materials, espais, programacions…es cuiden al “didet”. Tots els esforços són pocs per a acollir els nostres xiquets/es.
 Les programacions: este moment està dedicat especialment a l'Adaptació del xiquet/a a L'Escola i la seua programació ha d'adaptar-se a les circumstàncies.

 Criteris de l'entrada del xiquet/a a l'Escola Infantil: l'entrada ha de ser gradual i escalonada. S'iniciarà l'adaptació amb xiquets/es de cursos anteriors i alguns de nova admissió. El primer dia d'instància en l'escola els xiquets/es passaran dos o tres hores, augmentant progressivament l'horari, fins a completar la jornada al complet.

 Orientacions per als pares ii mares sobre el període d'adaptació a L'Escola Infantil: es realitzarà una entrevista individual amb ells. Després reunions dels pares de la classe. S'utilitzaran panells informatius, en els quals es posen a manera de còmic o de diapositives, el que significa el període d'adaptació per als xiquets/es, i com han d'actuar els pares i mares. I finalment es fa el butlletí mensual de l'escola, on a principi de curs es donen xicotetes orientacions als pares.

Com a conclusió, hem de fer veure els pares i mares que esta situació és transitòria i que a mesura que transcórrega el temps el xiquet/a s'anirà habituant a un nou espai, i començarà a interactuar amb els seus companys/es, educadors/es… també és important que els pares no visquen este període amb angoixa, ja que de seguida els xiquets/es es donen compte i s'aprofiten d'això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada