diumenge, 29 de març del 2009

Experiència periòde d'adaptació d'un col.legi d'Alacant














PERÍODE D'ADAPTACIÓ:
Adelaida vol que coneguem una experiència d'una mestra sobre el periòde d'adaptació en un col.legi d'Alacant.

1r setmana:

Amb la finalitat de calmar l'angoixa de la separació, realitzar una atenció més individualitzada, i afavorir l'adaptació, la incorporació de l'alumnat és progressiva, ja que cada dia entra un grup de cinc que roman la mitat de la sessió, i acumulativa, perquè en dies successius van sent deu, quinze... fins a completar la classe.
Durant esta primera setmana, en la que només romanen un parell d'hores en el col•legi, es procura consolar, anar donant explicacions, respostes que donen la seguretat que la separació és limitada en el temps, que anem a cuidar-los, facilitant-los que puguen satisfer les seues necessitats físiques i afectives i, al mateix temps, s'adapten a un ritme de grup. Els contes, les cançons, els titelles de guant i jocs de mans ocupen gran part del temps, oferint-los amb la repetició dels mateixos, la possibilitat de trobar-se al cap d'una setmana amb referències conegudes.
També es dedica una mitja hora a la visita del servici i organització de l'esmorzar, amb el suport d'una altra mestra.
2a quinzena:

Explicació i realització de cada una de les rutines (acumulatiu) per part de les mestra com a model i després anar demanant que els xiquets vagen, a poc a poc, realitzant-les.
Utilització dels materials que anem proposant, en els diversos racons, a fi d'anar realitzant cada vegada més activitats amb més autonomia, al mateix temps que disfruten del joc.

1 comentari:

  1. Benvolguda Assuncion, sóc una alumne que està estudiant primer d'educació infantil a Barcelona i tinc experiència amb nens. He llegit el teu comentari, i crec sincerament que el fet de fer un període d'adaptació progressiu és beneficiós per els nens, ja que van augmentant les hores d'estància a la Llar sense gairebé ni adonar-se'n. Així com per les mestres, ja que poden atendre amb l'atenció i importància que mereixen a un grup molt reduït d'infants. Però la realitat n'és ben diferent, alguns pares per motius de feina , no poden adaptar-se a l'horari idoni del període d'adaptació. Què m'acoselles que faci ? Com realitzo un període d'adaptació gradual si no tinc col·laboració per part dels pares ?

    Passa't pel meu Bloc i dona'm alguna alternativa . Gràcies .

    http://tona897.blogspot.com/

    ResponElimina