Un grup de companyes de la classe ha enviat una serie d'activitats al voltant de la seua mascota anomenada la margarida florida.
POESIA: “LA MARGARIDA FLORIDA”
La margarida Florida
Es tanca de nit
I s’obri de dia.
Es flanca com la sal
I groga con un pardal.
Fa bona olor, com un bressol
I sempre està mirant al sol.
JUSTIFICACIÓ:
Hem triat com a mascota del aula de 5 anys (Categoría B) una margarida a la que li diem Florida.
Pensem que es molt possitiu treballar amb recursos motivacionals de la natura, per tal que els xiquets vagen adquirint valors de respecte, compromís, cooperación, cura, etc. I d’aquesta manera vagen augmentant la seua autonomía personal i en grup, ja que hauran de fer-se càrrec de les margarides con si foren un element més de la seua vida quotidiana.
A més, es converteix en un tema per a treballar de manera transversal a l’aula i a la seua programació, i es troba en plena relació amb el Disseny Curricular Base, el decret 38/2008 del Consell pel qual es regulen els ensenyaments mínims per al segón cicle de l’Educació Infantil a la Comunitat Valenciana.
TEMPORALITAT:
Les activitats es duran a terme durant tot l’any lectiu ja que es treballaran de manera transversal.
OBJECTIUS:
• Conèixer les característiques de les margarides, i plantes en general, i les seues necessitas.
• Aprendre a tenir cura de les seues plantes.
• Desenvolupar actituts possitives respecte a la natura en general.
• Ampliar el seu vocabulari.
• Disfrutar de les festes tradicionals.
• Conèixer el procés de construcción d’una Horta.
• Utilitzar, progresivament, les noves tecnologies amb autonomía.
• Adquirir autonomía de manera individual, i en cooperación.
CONTINGUTS:
• El coneixement de les caracteristiques de les plantes, i margarides en general, i les seues necessitats.
• L’aprentatge de la cura de les plantes.
• El desenvolupament d’actituts possitives respecte a la natura.
• L’ampliació de vocabulari quant a temes relacionats amb les plantes, l’horta, etc.
• El gaudiment de les festes tradicionals.
• El coneixement del procés de construcción d’una horta.
• La utilització de les noves tecnologies.
• L’adquisició d’autonomia de manera individual i en cooperació.
ACTIVITATS:
• 1ª Activitat:
Per a introduïr la mascota a l’aula, i que els xiquets tinguen un primer contacte amb ella, pensem que és bo tenir una margarida de joguet. A més, podem conèixer i aprendre la poesía de la Margarida Florida, que ha sigut invenció de la mestra de l’aula.
Podem fer una activitat plàstica després de que s’haja llegit la poesía, que els xiquets pinten amb tèmpera una margarida, i després la mestra afegirà la poesía a cada dibuix. És pot decorar la classe amb aquest primer treball.
• 2ª Activitat:
Passem un bulletí informatiu a les families on possem que els xiquets i xiquetes hauran de portar a classe una margarida “de veritat”.
Cada dues dies(en hivern) o cada dia (primavera), cada xiquet haura d’ arruixar la seua margarida, i llevar els fulles seques que puga tenir.
• 3ª Activitat:
Es demanará als xiquets que porten a classe tota l’informació que hagen trobat de les margarides i de les plantes quant a la seua cura, característiques; poden ser llibres, fotografíes, figuretes, etc..i habilitarem un racó de la margarida, on podran anar els xiquets als moments de lloc lliure, amb la finalitat de que els xiquets aprenguen tot el referent a les margarides i plantes.
• 4ª Activitat:
Quan s’apropen LES CARNESTOLTES podem fer un taller de confecció de disfresses de margarides. Els xiquets hauran l’hauran de fer ells a soles, principalement, amb el suport de la mestra. També podem demanar suport a les families dels xiquets.
El dia de Carnestoltes a l’escola, els xiquets podem representar la poesía de la Margarida Florida davant de tota la resta de xiquets i els pares, mares i convidats en general.
• 5ª Activitat:
Quan les margarides es trobem prou grans, els podem explicar que ara ja necessiten més terra, més espai per a crèixer millor i més feliços.
Els portem fora, a la zona del pati on hi ha un espai amb sorra, i els expliquem que farem un hort de margarides, i que haurem d’agafar les pales, la carretilla, per a fer un surc prou gran per a totes les margarides.
A partir d’aquest moment, haurem d’eixir a l’horta a arruixar les nostres margarides. • 6ª Activitat:`
Per al Dia de la Mare, podem fer un taller de confecció de margarides de paper pinotxo o de paper celofá.
Repartirem una miqueta de paper groc per a cadasqú dels xiquets, de la mateixa mida per a fer els petals, fent plegs amb ell. Quant hagen terminat aquest pas, els repartirem una miqueta de paper blanc i els demanarem que façen una boleta que hauran de pegar en mig dels pètals. Després els donarem paper verd per a fer el tall de la marcarida i també fil d’aram; hauran de envoltar el fill d’aram amb el paper verd. Per finalitzar enllaçarem el fill d’aram amb els petals i ja estara feta la margarida per a les mares.
• 7ª Activitat:
Com haurem arreplegat un muntó de fografies de les diferents activitats, podem fer una Assamblea per decidir quin conte podriem fer amb totes (les fotografíes). Quan ja estiga decidit, anem al racó dels ordinadors i començem a confeccionar tots junts el conte.
Podem fer-lo dividint als xiquets i xiquetes per parelles, i cada parella fará una pàgina o dues del conte, utilitzant una o dos fotografíes.
Es pot demanar ajuda a les families, ja que als xiquets i xiquets les será una miqueta difícil, escriure les frases explicant cada fotografía.
• 8ª Activitat:
Per despedir-se de la seua mascota la Margarida Florida, i del curs acadèmic (ja que ha arribat el momento d’anar-nos de vacances d’estiu) podem eixir tots junts a l’horta, que els xiquets i xiquetes s’ asseuen a terra, i la maestra conte l’àlbum digital als xiquets i a les nostres amigues les margarides.
Aquesta mascota la podeu tambe votar enviant al correu pedagogia06anys@gmail.com la vostra votació.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada